Geoblog.pl    Spart    Podróże    Indonezja,Singapur,Malezja- wulkany,rafy i tysiące wysp    Panorama miasta nocą / Dubai Connect lub Stopover

Panorama miasta nocą / Dubai Connect lub Stopover

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Jeżeli Dubaj jest dla nas tylko miastem przesiadkowym i oczekiwanie na kolejny lot trwa dłużej niż 8h, a dodatkowo korzystamy z usług linii Emirates to nie potrzebujemy wizy żeby wjechać do miasta!

Nie jest oczywiście aż takie proste i musimy o tym pomyśleć 2-3 tygodnie przed planowaną datą wylotu. W najlepszej sytuacji są osoby, których bilet kosztował powyżej 1 tyś $ i które nie miały możliwości skorzystania z wcześniejszego lotu do miejsca docelowego i dlatego muszą zostać w mieście szejków dłużej niż 8h. Przysługe im usługa DUBAI CONNECT co oznacza że linia Emirates organizuje im wizę, hotel i transport. Jedyne co należy zrobić to skontaktować się przed wylotem z ich oddziałem w Warszawie i zgłosić chęc skorzystania z programu.

Jeżeli nie kwalifikujemy się do DC to nic straconego! Wcale nie musimy kupować drogie wizy, wystarczy zarezerwować hotel za pośrednictwem jednego z 4 polskich biur podróży, które współpracują z Emirates. Do biura należy dostarczyć zdjęcie do wizy oraz skan paszportu, informacje te zostaną następnie dostarczone do linii, która w naszym imieniu zajmie się sprawami wizowymi.
Po okołu 5 dniu otrzymamy druk wiza proforma, które musimy wydrukowac i mieć przy sobie na lotnisku w Dubaju. Po wylądowaniu należy od razu udać się do biura Arabian Adventures, gdzie zgarnie nas jednen z panów w czerwonych mundurach i pomoże dokończyć procedurę wizową i zawiezie nas do naszego hotelu.

Po dotarciu do hotelu ruszylismy od razu w miasto, zlapalismy taxi i pojechalismy zobaczyc najwyzszy budynek swiata (Burj-al-Khalifa). Nastepnie troche pobladzilismy po oklicy (nogi szybko odmawiaja posluszenstwa w takich warunkach i zlapalismy kolejny kurs do najdrozszego hotelu swiata Burj-al-Arab. Do hotelu wrocilismy na 2h snu, po czym o 8 rano odebral nas przedstawiciel Arabia Adventure.

PRZYKŁADOWE CENY:
177 PLN/os (354PLN/pokój) - noc w holetu Howard Jonhson, rezerwowany przez firmę Odkryj Dubaj
72 AED - taxi z hotelu do Burj Khalifa (delikatnie zawyżona cena przez miejscowego hindusa)
100 AED - taxi (ponad 2h jazdy - około 45km), znowu sprawdza się stara zasada warto jechać wtedy, kiedy taxi ma włączony licznik
50 AED - 1L Sobieskiego na strefie bezcłowej, generalnie ceny na lotnisku są na bardzo rozsądnym poziomie