Geoblog.pl    Spart    Podróże    Indonezja,Singapur,Malezja- wulkany,rafy i tysiące wysp    Hinduistyczny zespół świątynny

Hinduistyczny zespół świątynny

Indonezja
Indonezja, Prambanan

Kolejnym przystankiem na naszej trasie jest kompleks świątyń hinduistycznych w Prambanan. Upał o tej porze dnia daje się nam już mocno we znaki, więc szybko chcemy dostać się do wnętrza świątyń. Po dotarciu do pierwszej naszym oczom ukazuje się posąg Brahmy, czyli wg mitologii hinduskiej kreatora, stwórcy. W następnej podziwiamy boga Wisznu, który odpowiedzialny jest za podtrzymywanie życia i w ostatniej Shivę, czyli destruktora. Łącznie trzej wymienieni bogowie tworzą Trimutri, czyli personalizację podstawowych sił odpowiedzialnych za funkcjonowanie wszystkiego tego co nas otacza.
Kompleks jest w dalszym ciągu odbudowywany po tragicznym w skutkach trzęsieniu ziemi z 2006 r. W jego wyniku kilka pomniejszych obiektów zostało kompletnie zniszczonych, ucierpiały jednak również główne świątynie. Do jednej z nich można wejść tylko i wyłącznie po uprzednim założeniu kasku.

Niedaleko głównego kompleksu znajduje się małe muzeum (klimatyzowane!) w którym można złapać oddech. Dla osób które mają trochę więcej czasu i dysponują dobrą kondycją dobrym rozwiązaniem będzie wypożyczenie roweru i zwiedzenie innych świątyń, które znajdują się w zasięgu kilku kilometrów

PRZYKŁADOWE CENY:

400tyś INR - obiad w restauracji w restauracji Bamboo - kilka różnych potraw, napajo, jednym słowem na bogato